Kırklareli Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Çocuk Üniversitesi

Atölyeler

Çocuklar ve Gençler için Kodlama

Kodlamayı öğrenmek, yeni bir spor yapmak ya da bir enstrüman çalmak gibidir. Programlama yaratıcılık, düşünme ve problem çözmeyi teşvik eder. Python, yeni başlayan bir programcı için gerçekten faydalı özelliklere sahip, öğrenmesi kolay bir programlama dilidir. Bu ders boyunca öğrenciler python programlama dili ile kodlamayı öğrenecekler ve yazılım dünyasına giriş yapacaklardır.Tamamı uygulamalı olan ders kapsamında python programlamaya giriş ve python kod yapısı öğretilecektir.

Çocuklar İçin Hikaye Atölyesi

Bu atölyenin amacı çocukların ve gençlerin çocuk hikâyeleri yazma becerilerini geliştirmek, onları hikâyelerle tanıştırmak ve çocuk hikâyeleri yazmayı öğretmektir. Atölyede öncelikle atölye içeriğine uygun hikâyeler okutulacak, ardından hikâye kurgusu anlatılacak ve son aşamada ise katılımcılara kendi hikâyeleri yazdırılacaktır.

Diksiyon ve Hitabet

Bu atölyede diyafram destekli doğru nefes sayesinde heyecanı kontrol altına alarak doğru ve anlaşılır bir konuşma temposu ile enerjik bir ses tonuyla, tane tane, anlaşılır konuşma üzerine çalışmalar yapılacaktır. Kelimeleri doğru telaffuz ederek doğru tonlama ve vurgularla monotonluktan uzak, etkileyici ve renkli bir konuşma için gerekli bilgiler paylaşılacaktır. Basit tiyatro metinlerinden faydalanılarak konuşmadaki ifade gücünü zenginleştirmeye yönelik çalışmalar yapılacaktır. Daha önce öğrenilen teorik bilgiler ışığında doğaçlama ve hazırlıklı konuşma çalışmaları yapılacaktır. Katılımcıların kendi seçecekleri bir konu hakkında önceden hazırladıkları konuşmalarını kamera karşısında ve topluluğa hitaben yapması istenecek ve konuşma bitiminde değerlendirmeler yapılacaktır.

Drama ve Oyun Atölyesi

Drama ve oyun atölyesi çocukların problem çözme, keşfetme, empati, farkındalık, güven gibi bilişsel, sosyal-duygusal becerilerini destekleyici çalışmalar içermektedir. Dramanın temelinde oyun ve doğaçlama bulunmaktadır. Oyun çocuğun eğitiminde ve kişilik gelişiminde önemli bir yer tutmaktadır. Sonuç olarak drama, çocuğun gelişim alanlarını desteklemekte, kendini bir birey olarak ifade etmesine ortam hazırlamakta, enerjisini boşaltmasına yardımcı olmaktadır. Çocuğu hem eğlendirmekte hem de nitelikli zaman geçirmesini sağlamaktadır.

Eğlendiren Matematik

Bu atölye ile ilköğretim seviyesindeki öğrencilerin Matematik dersine karşı duyduğu önyargı ve eleştirel yaklaşımın pedagojik bir yaklaşımla kırılması amaçlanmaktadır. Atölyenin sonunda pratik işlemler, sayıların gizemi, Pascal üçgeni, Fibonacci sayıları ile altın oran, ilginç şekiller, çember ve elips arasındaki ilginç ilişki, kolay ve güzel geometrik ispatlar, matematiksel kavram yanılgıları, matematiksel oyunlar, bazı kuralları öğrenciye keşfettirme, pi sayısının gizemi, paradokslar, matematiksel zekâ soruları ile öğrencilerin matematiğe olan ilgi ve meraklarını artırmak amaçlanmıştır.

Güvenli Sosyal Medya Kullanımı

Sayısallaşmanın bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişimi interneti hayatın her alanında vazgeçilmez kılmıştır. Her gelişmekte olan teknoloji gibi güvenlik ve güvenilirlik internet için de önemli bir sorun teşkil etmektedir. İnternet dünyasında en çok vakit harcanan mecra ise sosyal medya platformlarıdır. Özellikle genç kuşağın kullanım oranları endişe verici şekilde yüksektir. Sosyal medya platformlarının kullanım yaşı teknolojiye ulaşma imkanına paralel olarak her geçen gün daha da düşmektedir. Bu durum savunmasız bireylerin sosyal medya kullanımı açısından güvenlik problemini beraberinde getirmektedir. Bu ders süresince katılımcılara internetin tanımı, sosyal medyanın tanımı, sosyal medya mecralarında güvenlik problemleri, güvenli ve yararlı internet kullanımları konularında bilgi paylaşımında bulunulacaktır.

Temel Ekonomi Eğitimi

İnsanlık tarihi kadar eski olan iktisadi ilişkiler günümüzde yaşamın hemen hemen her alanını kapsamış ve daha karmaşık bir hal almıştır. Bu durum en azından temel iktisadi kavramları anlayabilmeyi, muhakeme edebilmeyi ve gelişmelere göre pozisyon alabilmeyi her birey için gerekli kılmaktadır. Bu atölye sonucunda katılımcılara temel ekonomik kavramları tanıma ve yorumlayabilme, ekonomik gelişmeleri yorumlayabilme, paranın farklı biçim ve amaçlarının farkında olma, günlük harcamalar, ödemeler, para değeri, banka hesapları, para birimlerine ilişkin parasal işlemleri yürütebilme, geliri ve varlığı kısa ve uzun vadede planlama ve yönetme becerisi, gelir ve diğer kaynakları finansal iyi olma halini geliştirebilmek için kullanma, finansal kayıp ve risklerin farkında olma, kredi kullanımı ve faiz oranlarını kavrayabilme ve devletin ekonomi politikalarındaki değişimin sonuçlarını kavrayabilme gibi yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Laboratuvar Destekli Hijyen Eğitimi

Bu atölye ile katılımcılara genel hijyen kuralları, mikrop kavramı ve mikrobun bulaşma kaynakları, mikroplardan korunmak için yapılması gerekenler, kişisel hijyen ve kişisel hijyen kuralları, el, ağız-diş, genel vücut hijyeninin önemi, besin hijyeni, sağlıklı beslenme, gıdalarımızdaki sağlığa zararlı etken ve maddeler, gıda güvenliği gibi teorik çerçeve kazandırılacaktır. Ardından laboratuvar ortamında laboratuvar alet ve ekipmanlarının tanıtılması, eller ve sık kullanılan eşyalardan (para, oyuncak, telefon vb.) örnekler alınarak preparat hazırlama, onları mikroskopta inceleme aktiviteleri yürütülecek ve kültürel yöntemlerle mikrobiyolojik analiz yapılacaktır.

Çocuklar için mBot ile Robotik Eğitimi

mBot yeni başlayanlar için bir STEAM eğitim robotudur ve robot programlamayı öğrenmeyi basit ve eğlenceli hale getirmek için tasarlanmıştır. Sadece bir tornavida, adım adım talimatlar ve bir çalışma programı ile çocuklar sıfırdan bir robot inşa edebilir ve uygulamalı yaratma zevklerini deneyimleyebilirler. Bu eğitim ile öğrenciler mBot kitleri aracılığı ile robotik kodlama eğitimi alarak robotik dünyasına ilk adımlarını atacaklardır.

Minik Şefler Atölyesi

Minik Şefler Atölyesinde 7-11 yaş gurubu öğrencilerin temel ihtiyaçlarını karşılayabileceği ve psikomotor gelişimlerine katkı sağlayacak uygulamalı temel mutfak eğitimi verilecek ve mini pizza, butik kurabiye, cupcake, uğurböceği sandviç ve vaffle yapımı öğretilecektir.

Müzik Atölyesi

Bu atölyede çocukların müzik ile rahatlamaları, yapılacak beden perküsyonu ve orff çalışmaları* ile müzik becerilerinin gelişimi, aynı zamanda kendini, duygularını iyi bir şekilde ifade edebilmeleri, beden farkındalıklarını ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri, tüm bunları yaparken de eğlenmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

Stop Motion Film Atölyesi

Bu atölyede kukla, oyun hamuru, oyuncak gibi nesnelerin hareket ettirilerek ve her harekette bir fotoğraf karesi çekilerek görüntü oluşturulur. Oluşan görüntüler arka arkaya bir kurgu programında dizilerek oynatılır ve hareket ettirilir. Bu atölye durağan nesnelerin hareket edermiş gibi görünmesini sağlayan stop motion tekniğiyle film yapma üzerinedir. Atölyede temel sinema bilgisi, hikaye, larakter ve sahne tasarımı, stop motion tekniğiyle film çekme ve çekilen filmin kurgusu yapılacaktır. Atölyeye katılanlar derslerin bitiminde gruplara ayrılarak stop motion tekniğiyle film çekeceklerdir.

Yaratıcı Yazı Atölyesi

Temel amacı katılımcılarına kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol göstermek olan Yaratıcı Yazı Atölyesi uygulamalı bir seminer dizisi olarak tasarlanmıştır. Kursta yazma sürecinin incelikleri, aşamaları, kurmaca edebiyat yapıtlarının nasıl üretildiği, klasik ve modernist anlatım biçimleri gibi yazma tekniğine ilişkin konular yetkin örnekler üzerinden uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.

Yaratıcılık ve Oyuncak Tasarımı

Bu atölyede yaratıcılık ve sanat arasında bağlantı açıklanarak yaratıcılığı geliştirici etkisi bulunan resim etkinlikleri gerçekleştirilecektir. Atölye kapsamında eğitici oyuncak yapma faaliyetleri kapsamında günlük hayatta kullanılan bazı materyallerden faydalanılarak yeni bakış açısı geliştirecek ve belirli kalıplardan uzak yeni materyal üretimi gibi faaliyetler anlatılacaktır.

Tiyatro Atölyesi

Tiyatro atölyesinde amaçlanan gençlerin kendilerini tanıması, özgüvenlerinin geliştirilmesi ve bunun yanında dil kabiliyetlerini geliştirmekle birlikte müzik kulaklarının doğru yönde pekişmesini sağlamaktır. Bunların yanı sıra lise çağındaki çocuklarda hedeflenen onların kişisel gelişimlerini ve kimlik modellerini doğru seçmeye katkıda bulunacak şekilde yönlendirmektir. Teknik oyunculuğun yanında metot oyunculuğu ve drama ile sağlıklı benlik kazanımıyla birlikte diyafram açma, pandomim, doğal oyunculuk atölyeleri derslerimizde yer alacaktır. Hem öğreten hem eğlendiren atölyelerimizin sonunda oyuncularımızla hoş bir doğaçlama gösterisi planlanmaktadır.

Telefon Tablet Bilgisayar Bu website tüm cihazlarla uyumludur.